Handelsbetingelser

Nedenstående standard handelsbetingelser er udarbejdet af e-mærket og kan frit benyttes. Læs mere om e-mærket.

 
   

Generelle oplysninger.                                             Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11 / 12 - 2024

VORES MOBIL TLF. ER ÅBEN ALLE DAGE FRA KL. 10 TIL 21 DER KAN RINGES OG SENDES SMS PÅ 51513564

Næsten alle vare I webshoppen er brugte & antik

Betaling

Mobilepay

Dankort

Visa Dankort 

Visa

Mastercard

Royalestel tager ikke kortgebyrer.

Royalestel trækker beløbet efter bestilling online.

Kunden vil efter bestilling online modtage en elektronisk ordrebekræftelse. 

Klarna

Klarna er en smart betalingsløsning.

Du kan vælge at dele beløbet op i mindre bidder, eller betale det hele på én gang.  https://www.klarna.com/dk/vilkar/  leverings tid 10 dage ved ordre over 2000kr.

Klarna oprettelses gebyr på lægges ved køb 10kr. Gebyr og 3% på købs beløbet.

 

Vi tager forbehold for fejl på google der kan opleves at der står gratis fragt ved en annonce dette er ikke korrekt og er ikke gældende. Gældende varer og fragt priser kan ses på ROYALESTEL.DK

 

Leveringstiden

1-3 Dage ved små ordre

Ved større order kan leveringenstiden svinge op til 7 dage

Vi pakker alt ind i meget bobbelplast samt fylder forsendelskassen ud med GENBRUGS FYLD 

 

Fragt

GLS Pakkeshop. ( Danmark )

1-20kg. Priser fra  59kr  - 215kr

GLS forbeholder sig ret til at levere til en anden PakkeShop end den af kunden valgte.

På mindre ø’er kan forekomme særaftaler om levering. Oversigt udleveres ved forespørgsel.

 

GLS Privat. ( Danmark )

1-20kg. Priser fra  90kr  -  230kr

GLS Privat. ( Danmark )  Hvis GLS ikke træffer nogen på mod­tageradressen, indleverer GLS pakken i en GLS PakkeShop eller et GLS depot. Modtager får information herom. Efter 7 kalenderdage returnerer GLS pakken til afsender.

Yderligere forsendelsen omkostninger hæfter kunden selv for.

GLS kan levere til enhver person på modtageradressen. Det er modtagers eget ansvar at viderebringe til en evt. att. person. I visse lande kan der forekomme nabolevering, hvis modtager ikke træffes på adressen.

På mindre ø’er kan forekomme særaftaler om levering. Oversigt udleveres ved forespørgsel.

Billig POSTNORD prop levering, Særlige betingelser for brug af denne leveringsform, POSTNORD levering i bobbelkuvert til din postkasse er ikke sporbar Forsendelse som brev.
Denne leveringsform er ikke forsikret og er på kundens eget ANSVAR, der ydes INGEN form for erstatning på nogle måde, ved mistet vare.

Gls privat Delivery Europa 1:

Belgien. Holland. Luxembourg. Polen. Sverige. Tyskland. Frankrig. Findland. Tjekkiet. Østrig

Gls privat Delivery Europa 2:

Bulgarien. Estland. Irland. Italien. Kroatien. Letland. Litauen. Portugal. Rumænien. Slovakiet. Slovenien. Spanien. Ungarn.

Postnord Privat Delivery WORLD WIDE Insured up to 20.000 Dkk.

Postnord Privat Delivery: Grønland.

Postnord Privat Delivery: England.

Postnord Privat Delivery WORLD WIDE:

Usa, Australia, New Zealand, And all the other countries.......

Postnord Privat Delivery Asia: 

Sydkorea. Thailand. Filippinerne. Singapore. Kina. Taiwan. Vietnam. Sri lanka.  
And all the other countries that belong to Asia. 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 7 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Kunden skal opmærksom på at returnering SKAL leveres på adressen vesterbrogade 127. kbh.v 1620
 
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: ALLE VARE.  

 GLS kan afvise at modtage en pakke, eller returnere en pakke, som ikke er forsvarligt emballeret, eller ikke er egnet til pakkedistribution.

Pakker skal være emballeret, så de kan behandles i et automatisk sorteringsanlæg, hvor det ikke er muligt at tage ekstra hensyn til pileafmærkninger, glasmærker, forsigtig­mærker og lignende. 

Porcelæn, glas, og andre skrøbelige varer skal emballeres i en kraftig yderemballage (papkasser eller andet transportegnet emballage). Den indre em­ballage skal bestå af tætsiddende, stødabsorberende materiale (ved teknisk udstyr skal det være formstøbt). 

Emballagen skal passe til indholdet. Alle hulrum skal fyldes med et velegnet materiale til at beskytte indholdet. Afsender skal sikre, at der ikke kan ske for­skydning, tryk eller stød, hverken genstan­dene imellem eller mellem indholdet og pakkens yderemballage. 

For at beskytte indholdet, skal labelen placeres på den største flade på pakken. 

Skade forårsaget af rystelser på interne komponenter, der ikke er fikseret ekstraordinært under transporten, dækkes ikke af GLS. 

Glasemballerede varer og varer med flydende indhold skal sendes i en yderemballage, der er velegnet til distribution med GLS. Der skal anvendes en indre emballage, der beskyt­ter varerne mod ydre påvirkninger og som absorberer og forhindrer evt. udsivning fra varerne. Afsender skal sikre, at der ikke kan ske for­skydning, tryk eller stød, hverken genstan­dene imellem eller mellem indholdet og pakkens yderemballage.

I tilfælde af skade på varer, der risikerer at skade personel, materiel eller andre pakker, forbeholder GLS sig retten til at destruere indholdet.

  
 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens indkøbsmæssige værdi.

 


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, (det gælder dog ikke leveringsomkostninger ) senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
Vesterbrogade 127. kbh.v 1620
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 14 dage.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for 3 dage efter, at du har opdaget fejl som ikke fremgår på produktets site. 
 
Er reklamationen berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dit tilgodehavende. 

 

Varen sendes til:
Vesterbrogade 127. kbh.v 1620


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Reklamation ved skade

Anmeldelse af skade/manko skal ske skriftligt på www.kontaktgls.dk 

Der gælder følgende frister for rekla­mation: 

Ved skade på eller manko i indhold, skal kunden eller modtager reklamere til GLS inden for 5 hverdage efter levering, idet samtlige krav ellers fortabes. 
Ved manglende eller forsinket leve­ring skal kunden eller modtager reklamere til GLS senest 6 måneder fra afsendelsesdato. GLS må søge efter en pakke i op til 10 hverdage regnet fra dagen for efterlysning. 

GLS skal have fotos af beskadigede pakker og emballage. Ellers kan GLS forlange, at modtager skal stille den beskadigede pakke klar til afhentning på leveringsadressen i original emballage. Er dette ikke muligt, mistes retten til erstatning. 

Hvis den beskadigede pakke flyttes fra modtagers adresse før det har været muligt for GLS at besigtige pakken (jf. pkt. 6.3), bortfalder retten til erstat­ning.

GLS erstatter maks. 4.500 kr. pr. pakke ekskl. fragt. Erstatningsbeløbet kan dog maksimalt udgøre pakkens værdi. 

Værdiansættelse sker som følger: 
Nye varer værdiansættes til den dokumenterede kost­pris ekskl. moms. 
Brugte varer værdiansættes til den aktuelle omsætningsværdi eller den dokumenterede kost­pris, hvor den laveste værdi er gældende. 

Øvrige GLS Betingelser kan læses på www.glsbetingelser.dk

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

 
Personoplysningerne registreres hos Royalestel ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på Dandomain, E-conomic, Gls-group.


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Info@royalestel.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte den daglige leder. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

(eller indsæt url for det/de nævn, der er relevante for de varer eller ydelser, I sælger i webshoppen.)   
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

 

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular (ret til og gem som PDF)